Mi a Toyotánál úgy gondoljuk, hogy az autógyártóknak ismerniük kell bolygónk energiaellátását, a környezetvédelmet és az autók mindennapjainkban betöltött szerepét. Ezt szem előtt tartva azon dolgozunk, hogy olyan gépkocsikat készítsünk, amik egyaránt hatékonyak és izgalmasak.
Tizennyolc évvel legelső hibridünk, a Prius bemutatása után büszkén jelenthetjük be, hogy a Toyota hibridek értékesítése újabb fontos mérföldkőhöz érkezett, hiszen a globális eladások meghaladják a nyolcmilliós darabszámot.
Jelenleg egyértelműen vezető szerepet töltünk be a hibridek európai értékesítésében és gyártásában: a kontinensen eladott alternatív hajtású járművek több mint 50 százaléka Toyota hybrid – vagyis minden más márka hibrid, plug-in hybrid vagy elektromos hajtású modelljének összesített értékesítését sikerült túlszárnyalnunk.
Az európai piac legfontosabb szegmenseiben elfogadottá vált a hibrid hajtás, amit az is igazol, hogy 2014-ben az eladott Auris modellek 55 százaléka volt hibrid, s a Yaris esetében is 33 százalék volt ez az arány.
A Toyota Globális Jövőképének filozófiája alapján elköteleztük magunkat, hogy egyre jobb autókat és szolgáltatásokat kínálunk vásárlóinknak, s a hibrid hajtású járművek fontos szerepet játszanak az autók mai és jövőbeli környezeti hatásának csökkentésében.
A számítások szerint a Toyota hybridek eddig 58 millió tonna CO2-kibocsátás és 22 milliárd liter üzemanyag-fogyasztás megtakarításához járultak hozzá világszerte.
A Toyota hibrid fejlődése
-Egyensúly a környezeti teljesítmény és a vezetési élmény között, egy környezetbarát személyautóban-
1997-es indulásakor, a Prius volt a világ első sorozatgyártású hibrid autója.
Valóra vált egy elképzelés, ami egy teljesen új hajtásrendszert hozott magával, kombinálva a benzin és az elektromos motort. 2003-as megjelenésekor, a 2. generációs Prius drámaian több vezetési élményt nyújtott. 2009-ben, a 3. generációs Prius-ban az autó rendszerének 90%-át újratervezték.
Ez a hibrid rendszer azóta több modellben is megjelent a Prius mellett és a Toyota célja, hogy tovább gyarapítsa a kínálatot.