Közvetlen takarékosság a Toyota és Lexus Hybrid-ekkel
1869 0

Egy tanulmány szerint a Toyota és Lexus Hybrid gépkocsikkal közvetlen megtakarítás érhető el

 

Brüsszel, Belgium – A kiemelkedően alacsony üzembentartási költségek régóta a Toyota Hybrid technológia egyik legfontosabb jellemzőjének számítanak; ami különösen érdekessé teszi ezeket a gépkocsikat az üzleti flottavásárlók számára. Ezt a németországi Tec-RMI által a közelmúltban elvégzett, független tanulmány is megerősítette.

 

A Toyota Full Hybrid hajtásláncait kifejezetten a csekély karbantartási igény és a kiemelkedő tartósság követelményeit szem előtt tartva tervezte. A dízel- vagy benzinmotoros gépkocsikkal ellentétben a hybrid járműveknek nincs szükségük hagyományos indítómotorra vagy generátorra. A hybrid motorokat karbantartást nem igénylő vezérműlánccal szerelték fel; szíjhajtás egyáltalán nem található a rendszerben.

 

A BFP Fuhrpark németországi flottakezelési magazin megbízásából, a Tec-RMI* által elvégzett, elsődleges kutatás eredményei szerint egyes Toyota Hybrid modellek esetében mindössze három év leforgása alatt akár 1000 euróval kevesebb karbantartási költséggel számolhatnak a tulajdonosok; http://www.fuhrpark.de/download/archiv/2015/bfp_2015_07-08/index.html – /40

http://www.fuhrpark.de/portraet/158/1815
A 2015. augusztus 3-án megjelent lapszámban különböző márkák hybrid és plug-in hybrid modelljeit hasonlítják össze. Az elemzésben szereplő, összes gépkocsi 36 hónapos, futásteljesítményük 120 000 kilométer volt.

 

A teszten résztvevő Toyota Auris Hybrid és Lexus IS 300h modellek voltak az egyedüli olyan hybrid gépkocsik, amelyek kézzel fogható „megtakarítást” eredményeztek tulajdonosaiknak. A teszten mind közül a Lexus IS 300h teljesített a legjobban: a típussal három év alatt elérhető, potenciális „megtakarítás” (hagyományos benzinmotorral szerelt gépkocsihoz viszonyítva) valamivel meghaladja az 1000 eurót. A teljes megtakarított összegből mintegy 450 euró a gumiabroncs cseréjének költségein spórolható meg. A Toyota Auris Hybrid dízel rokonához viszonyítva hozzávetőlegesen 300 eurónyi megtakarítást hozott; a benzines modellel szemben 160 euró a költségelőnye. A Tec-RMI által vizsgált, egyéb márkájú hybrid és plug-in hybrid modellek a végső elszámolásnál többe kerültek, mint dízel vagy benzines modelltársaik.

 

Ezek a statisztikák is igazolják, hogy a Toyota legendás hatékonyság-központú fejlesztése valós eredményeket ér el:

 

  • Az elektronikusan szabályozott regeneratív fékrendszernek (ECB-R) köszönhetően a fékbetétek várható élettartama meghaladja a 100 000 kilométert.
  • Nem elég, hogy a normál méretű abroncsok olcsóbbak, de a Toyota hybrid gépkocsik tömegelosztása is jelentős mértékben csökkenti az abroncsok kopását: a várható futásteljesítmény meghaladja az 50 000 kilométert.
  • A kipufogórendszer várható élettartama meghaladja az öt évet, köszönhetően a rendszer nagy rozsdamentes acél tartalmának.
  • A Toyota „élethosszig tartó” LED fényszóróiban alkalmazott fénykibocsátó diódák élettartama 20 év.

„A Toyota Hybridek költséghatékonyságával a nagyközönség is tisztában van; nem véletlen, hogy a Toyota és Lexus hybrid járművek átlagos éves eladásai az elmúlt négy évben 26 százalékkal nőttek Európában. Amióta az első hybrid gépkocsi – az első generációs Prius – 2000-ben megjelent Európában, a hybrid modellek összesített eladásai meghaladták a 940.000 darabot. A Toyota hybrid modellek határozottan intelligensebb és bölcsebb alternatívát kínálnak az európai üzleti ügyfelek és flottakezelők számára” – mondta Dave Cussell európai flottaigazgató.

 

A Toyota Motor Europe egyre céltudatosabban összpontosít a folyamatosan erősödő európai flottaszegmensre, és ebben komoly szerepet játszanak a hybrid modellek.  A Toyota és a Lexus számos nemzeti piacán „üzleti központokat” hoztunk létre, az értékesítő munkatársak pedig a hybrid modellek népszerűsítésére vonatkozó, különleges képzésben részesültek.  Az elmúlt négy év során megkétszereződtek a Toyota flottaértékesítései: a 2011-es 20 000 darabról 2014-re elérték a 40 000 darabot. Tavaly a Toyota és a Lexus együtt több mint 178 000 darab hybrid gépkocsit értékesített Európában.

 

Szerkesztői jegyzetek:

* A TecRMI az autóipar független piaci szereplőit kiszolgáló, pán-európai információ-specialista. További információk a http://www.tecrmi.com/ oldalon.

AUTHOR